Kelly-in-Nihon.reismee.nl

Eerste dagen in Japan!

Haaai Everybody~~

Ik ben nu 5 dagen in Japan en ik ben nog steeds niet radioactief (voor iedereen dat dacht dat ik radioactief ging terugkomen

Tongue out
)

De eerste dag, 19 augustus, rond 7:30 kwam ik aan in Narita airport. Daar moesten we allerlei documentjes invullen en na alles ingevuld te hebben, mochten we verder gaan tot waar AFS op ons aan het wachten was. Maar AFS was niet alleen want ook mijn gastgezin, een deel ervan, stond mij op te wachten :) Okaasan(mama in Japans)gaf mij direct een knuffel, Otousan (papa in Japans) zei vriendelijk 'Konnichi wa' (hallo/goeiemiddag in Japans)

Kaori (jongste zus die nu een jaar in Rusland is) had een cadeautje voor mij! Een schattig Hello Kitty boekje en een muismatje? (weet niet goedwat het is

Tongue out
) van Hello Kitty. Sumire (oudste zus) en Minato (oudste zoon) waren er ook bij, maar ze zeiden niet zo veel.

Na hallo gezegd te hebben tegen iedereen, hebben we een beetje staan praten (in Japans en Engels) over hoe de vlucht was enz. Daarna gingen we met AFS naar een hotel in Chiba met alle andere uitwisselingstudenten. Dit jaar waren er meer dan 100 uitwisselingstudenten in augustus, omdat de meesten normaal in maart kwamen maar niet konden door de aardbevingen, tsunami en nucleaire problemen.

Daar hadden we een kleine welkomsceremonie waar het hoofd van AFS gesproken heeft en nog een paar mensen dat achter de schermen werken. Daarna kregen we een traditionele dans te zien van de vrijwilligers.

Dan kregen we te horen dat we opgesplitst werden, wat ik wel spijtig vond want dan was het die avond dat ik het laatst tegen iemand nederlands kon praten dat niet via skype, facebook of telefoon ging. Maar ja, het was zo en de volgende dag gingen we met een deel van de groep naar een hotel in Tokyo. Daar hadden we een 2-daagse orientatie, we werden in groepen verdeeld en iedere groep had 3 leiders. Onze leiders waren Taisho (ni zijn echte naam

Tongue out
), Hiro en Anna (zie foto) Chiba-san heeft dan gepraat over wat te de regelsin Japanzijn en hoe het best te gedragen bij je gastgezin. Dan was er een gastspreker van Australie die 22 jaar geledenin Japan is geweest voor een jaar.We hebben ookkalligrafie gedaan (zie foto) en nog andere dingen zoals traditionele spelletjes, het 'van Japan of niet' spelletje enz.

Ik heb het zelfs aangedurfd om natto te eten! Ik moet zeggen, het is niet zo erg als iedereen zegt maar ik heb mijn potje toch niet opgegeten

Tongue out

Nu ben ik al 2 dagen bij mijn gastgezin en ik ben nog altijd wat zenuwachtig maar dat zal wel overgaan :)

Voor de mensen dat willen weten hoe het weer hier is. Het is hier veel te warm :p Alles plakt en ik blijf non-stop zweten :p

P.S

  • Ik heb dit bericht geschreven op een Japanse computer en ik heb geen idee waar ik die dubbel puntjes voor op de e kan vinden xD Dus sorry vo de foutjes!
  • Ik upload de foto's wanneer ik op mijn eigen computer kan :)

Reacties

Reacties

Zus

Hebt je ondertussen de jongste broer al gezien?
Da zenuwachtig zijn zal wel overgaan zeh (;
En wat is natto? Ik weet het niet meer.
xx

Thierry

Je bent al "gedoopt" = eerste kleine aardbeving meegemaakt. Kregen jullie hierover ook instructies ? (wat te doen en niet te doen enz....)

x

Kelly

@Zus
Natto is da vieze plakkerige spul, 'k hb nu een foto geüpload dus zulde 't kunne zien :p

@Thierry
Ja, we hebben een boekje gekrege waar alles in staat over wat we moeten doen bij een aardbeving.

Anne

Ziet er echt niet lekker uit ;-(.... en krijg je dit bij het ontbijt of wanneer dan ?
En heb je ook al een helm gekregen voor als er een serieuze aardbeving zou zijn ?
mamsie

Sara

Ooh, tis super vriendelijk van u gastgezin om naar de luchthaven te komen! En dan de knuffel van okaa-san! Super lief!

Kelly

@Anne
Haha, 't smaakt nog ok ma ni om elke dag te ete. Ze eten dit meestal 's middags of 's avonds.
En nee, ik heb geen helm gekrege :p

@Sara
Ja he ^^ Dan kon 'k Kaori zien e :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!